Dne 25. ledna 2025 od 9.00 do 16.00 hod.
v přednáškovém sále
CEROP Kolín, Sokolská 1095
200,- Kč
Platit můžete převodem nebo hotově na místě.
To všechno působí jeden a týž Duch, který uděluje každému zvláštní dar, jak sám chce.
1. Korintským 12,11
Začátek | Konec | Trvání | Obsah |
09:00 | 12:00 | 3h | Dopolední blok moderuje Michael Buban |
09:00 | 09:10 | 10min | Michael Buban: Přivítání, orientace a etický kodex sympozia |
09:10 | 09:40 | 30min | Milan Buban: Ohlédnutí se za rokem fungování Spolku letničních křesťanů |
09:40 | 09:55 | 15min | Přestávka |
09:55 | 10:15 | 20min | Mojmír Macháček: Duchovní dary v dvanácté kapitole Římanům |
10:15 | 11:00 | 45min | Milana Faldynová: Kdo má dar učit, ať učí - učitelská služba v místním sboru |
11:00 | 11:15 | 15min | Přestávka |
11:15 | 12:00 | 45min | Aleš Franc: Rozdíl mezi letniční a charismatickou pneumatologií |
12:00 | 13:30 | 1h 30min | Přestávka na oběd |
13:30 | 16:10 | 2h 40min | Odpolední blok moderuje Milan Buban |
13:30 | 13:40 | 10min | Daniel Pospíšek: Nabídka nakladatelství Daniel |
13:40 | 14:00 | 20min | Daniel Dvořák: Duchovní dary a proměněný charakter |
14:00 | 14:45 | 45min | Pavel Hejzlar: Prorok mocný slovem i skutkem |
14:45 | 15:00 | 15min | Přestávka |
15:00 | 15:45 | 45min | Michael Buban: Duchovní dar rozlišování duchů s přihlédnutím k dílu Amose Yonga |
15:45 | 16:00 | 15min | Milan Buban: Když dá Bůh a budeme naživu |
16:00 | 16:10 | 10min | Závěrečné požehnání |
Příspěvky jsou řazeny abecedně dle příjmení přednášející či přednášejícího.
Dar rozlišování duchů chápeme jako milost k rozlišení aktivity Ducha svatého od její absence. Duch buď koná, nebo nekoná a buď je, nebo není přítomen. V tomto příspěvku chci ukázat, že rozlišení činnosti Ducha je zvláštním darem milosti, který nelze ztotožnit s pouhou rozumovou úvahou, ale ani s mimosmyslovým vnímáním. S přihlédnutím k dílu Amose Yonga se podíváme, jak může dar rozlišování duchů působit nejen v církvi a na bohoslužbě, ale i v tomto světě plném nesourodých světonázorů, náboženství a společenských trendů.
Žijeme v době, kdy duchovní dary (nebo jejich imitace) přitahují větší pozornost než zbožný charakter. Mnozí věřící jsou ochotni tolerovat i nebiblické učení, pokud se kazatel prokáže „nadpřirozeným jednáním“. Ačkoliv se Boží moc může projevit i skrze takové jedince, zůstává pravdivé že „i kdybych měl takovou víru, že bych hory přenášel, bez lásky nic nejsem“ (1. Kor 13,2).
V rámci tohoto příspěvku si připomeneme, jak je Duchem svatým proměněný charakter křesťana nezbytný k dlouhodobě úspěšné službě duchovními dary. Přihlédneme ke zkušenostem Jonathana Edwardse (v knize: „Pravé duchovní emoce“), který během probuzení, jež zažil, viděl mnoho biblických, ale i nebiblických projevů. Zvu vás tedy v tomto příspěvku k připomenutí si toho, že postoj srdce a ducha je klíčový v tom, jestli nakonec budou naše obdarování církev budovat nebo naopak bořit.
Apoštol Pavel v listu Římanům říká: Kdo má dar učit, ať učí. Takto prostě popisuje dynamiku, která by měla fungovat v každém církevním společenství. Jak tedy definujeme učitelský dar? Jaké jsou biblické nároky na učitele a jaké jsou nároky na církevní společenství a jeho vztah k učitelskému daru? Ve svém příspěvku bych ráda poukázala na to, že Bůh dává učitelský dar církvi, aby v každém čase dobře chápala Písmo a aby v harmonii spolu s ostatními dary budoval církev.
Tento referát se zabývá srovnáním pneumatologických doktrín letničního a charismatického hnutí. Ačkoliv tato hnutí nebývají dostatečně rozlišována, vykazují výrazné historické a teologické rozdíly. Hlavním cílem je analyzovat a porovnat jejich odlišnosti, se zvláštním důrazem na chápání Ducha svatého. Referát se zaměřuje na rozdíly v původu, pojetí křtu Duchem, jeho roli v misii a obnově církve, a na širší teologické implikace. Dále se zabývá antropologickými a christologickými aspekty, včetně chápání lidské přirozenosti po křtu Duchem a role Ježíše Krista v tomto procesu. Analyzuje také misijní a eschatologické důsledky daných rozdílů, včetně očekávání konce časů a role církve ve světě. Závěrem prezentuje praktické aplikace těchto rozdílů, jako je chápání a používání duchovních darů.
Příspěvek se zaměřuje na veřejné působení Ježíše Krista, jak je poznáváme z prvních tří evangelií. Hledá odpověď na tyto otázky: (1) Jaký význam mělo sestoupení Ducha na Ježíše? (2) Co sdělují mocné činy, které Ježíš konal, o jeho totožnosti a poslání? (3) Jak přispívají ke konfliktu, který vyústil v jeho násilnou smrt?
Ježíš je v evangeliích představen jako nositel zvláštního pověření a zmocnění Božím Duchem. V návaznosti na tradici, již známe z hebrejských svatých Písem, je prvními učedníky a posléze církví titulován jako „pomazaný“ – hebrejsky mašíach, tedy Mesiáš. Řecky christos, Kristus. Dávná zaslíbení jsou ovšem různorodá. Jejich naplnění si bylo možné představovat vícero způsoby. Proto se ptáme, které starozákonní linie se v evangeliích dostávají do popředí; jakým obsahem Ježíš roli „pomazaného“ naplňuje.
Ježíš od počátku vtahoval učedníky do svého poslání. Nejen že byli svědky jeho mocných činů, dokonce s nimi svou duchovní autoritu sdílel. Vysílal je kázat a uzdravovat. Připravoval je na to, že po jeho odchodu budou vybaveni ještě větší měrou, aby mohli pokračovat v díle, které začal.
Křesťanské knihkupectví a nakladatelství Danielknihy.cz je zaměřeno na knihy teologické, eschatologické, reformační a historické. Na sympoziu bude prezentována nakladatelská činnost.
Na sympozium můžete pozvat své známé.
Můžete také vytisknout tento letáček a vyvěsit ho ve svém sboru.
Na sítích zveřejňujeme aktuální články z blogu, videa a informace o nadcházejících akcích.
Vyhledávejte ve článcích a na stránkách.
© Spolek letničních křesťanů 2023-2024